Sunday, November 8, 2009

history boys

tocmai am vazut un film, cred ca the history boys se numeste nu mai stiu sigur pt ca l am vazut online pe watch movies mergind pe un tag college si erau mai multe am ales la intimplare si era asta dar l am pus fara interes deci cred ca asa ii spunea dar nu mai stiu sigur.

am mers pe tag college pt ca am avut ieri o discutie si am ajuns in sfirsit si eu la intrebarea cu valorile si am descoperit ca tot catcher in the rye a ramas ca nimic n o sa fie vreodata la fel. filmele cu college ma emotioneaza, chiar daca sunt prostute cum a fost asta, atunci cind merg pe faza aurorala - extremistii ar spune ca virsta aurorala e in pubertate nu in college si au dreptate dar the movie industry a impins virsta aurorala inspre college asta e.

asta era cu niste tipi mai destepti dintr un liceu care fac pregatire intensiva ca sa mearga la oxford si cambridge. asta a fost bine pentru ca erau asa de destepti si ok unii cu altii on a human level, asa cum idealizind mi i imaginam pe caius dobrescu si prietenii lui in facultate:) e important că sunt baieti tineri care inca n au futut total lucrurile, ca au un scop, sa intre la alea, ca fac chestii ca sa intre la alea, ca stiu versuri de w.h. auden pe dinafara - sa stii pe dinafara versuri din poeti e o arta pe care am neglijat o intruna si acum imi dau seama ca daca as avea un copil care merge la scoala in anglia mi ar placea f mult sa stie pe dinafara versuri din poetii englezi: t was the blossom uv the lilacs an rivers were in full of growth/when e and duke uv erlington dismounted that black horse si tot asa m ar distra mult si mi ar placea de el sa le zica urcat pe masa si iluminat cind e mic:)

si apoi sa devina un tip foarte cult si reactionar, crud cu people pentru ca are pretentii, f rece, sa aiba o viata ca un bildungsroman, cu sens, cu momentedecumpanasisuferinta peste care sa treaca cu greu fumind pe malul lacului de pe proprietatea lui si recitind versuri de whitman pentru ca le stie pe dinafara. dupa care sa se intoarca la poetii englezi.

si sa nu fie un produs al contrakulturii un sfertodoct demn de mila dezorganizat care consuma bataille si sade si in loc de versuri din poetii englezi e plin de citate din foucault si moare ca o maimuta care s a balbait toata viata ca vrea sa zica si i s a parut ca si zice da doamne sa nu fie un produs al contrakulturii.

sa nu si futa neaparat viata pentru ca n a stiut niciodata ce i aia disciplina organizare si control sa si o futa altfel daca vrea. daca vrea sa si o futa pentru oameni despre care considera ca merita mai mult decit el sau intr un razboi timpit dintr un loc al lumii care nu intereseaza pe nimeni, dar nu pentru ca a avut el asaodorintasaseexprime. sa nu fie bolnavicios sa nu i para rau foarte tare.

si pentru ca nu i un produs al contrakulturii sa aibe control generozitate si viziune sa poata face lucruri impotriva lui pentru ca e civilizat si nu se lasa condus de instinctul de autoconservare pentru ca stie ca lumea nu a inceput ieri si ca oamenii sunt asemanatori si pasiunile lor ridicole. sa fie sobru cind face lucruri impotriva lui si sa i ajute cit poate pe altii sa nu se simta foarte specific.

sa moara in patul lui de boala sa i fi placut animalele, cainii.

No comments:

Post a Comment