Sunday, April 19, 2009

sunday

in ultimele trei zile a ploat in lx. ieri s a oprit pe la opt si am iesit in liquid unde era lume multa si a fost ok ca mi am facut schemele. azi insa era soare si cald. rx s a dus la un tirg cu balci ca sa si ia sarmalute in foi de vita (i e dor de casa, alaltaieri s a dus cu colega ei, simona pulbere, la magazinul cu produse balcanice ca sa si ia niste brinzica, ceva cirnaciori, o zacuscutza, niste ardeiasi iuti etc. asa se manifesta dorul de casa la doo fete din est). eu m am plimbat si am vazut multi caini (imi doresc f mult sa am caine din nou dar e ok si sa i vad macar sunt extrem de putini oamenii, de pilda, la care sa fi picat asa de imediat in limba cum pic dupa un caine care nu trebuie nici macar sa fie foarte frumos, ba da trebuie sa fie frumos). mi am dat seama a nu stiu cita oara ca nu mi place sa ma plimb daca nu ma duc undeva anume, asa ca am coborit inapoi in grund si m am dus sa beau o bere. ~oscar wilde~ e restaurant si bar linga liquid - cel mai mult se maninca fripturi cu cartofi prajiti si de baut se bea bere si oscar wilde s ar rasuci si rasuci si rasuci etc. (in afara de cit de de cacat e fight club, mai ales cartea, are o faza ok aia cu cine te ai bate daca ai putea, eu m as bate cu oscar wilde si brian moloko, adica nu m as bate pina la capat ca mi ar fi rusine sa dau in ei dar le as da palme peste fata ca sa i vad cum se enerveaza dupa care probabil ca m ar bate pt ca as muri de ris dupa ce i am vazut cum se enerveaza). deci: cind nu merg in liquid merg la oscar wilde pt ca liquid nu are terasa in timp ce in fine. asa ca m am dus la oscar wilde, unde erau toti barmanii din liquid, so in orice caz.

eu stateam si beam bere si la o fereastra din casa de linga a iesit un baiat la vreo unspe care probabil ca facuse ceva f rau de n avea voie afara (in lx nu i asa de des soare si cind e si mai e si duminica ies toti ca disperatii, baiatul ala trebuie sa fi facut el ceva daca nu avea voie). statea pe pervaz si se uita cam in gol dar nu i nimic pt ca imediat au aparut niste team mates de ai lui pe bicle si s au oprit sa stea de vba cu el de jos. au flecarit ca niste vrabiutze cit am baut bere, aproape o ora cred. mai pateam si eu exact asa cind stateam in stefan cel mare la parter si la fel stateam pe geam si pina la urma tot se stringeau baietii. diferenta e ca eu ii bagam in casa pe geam, nu eram taran. si pe urma veneau ai mei si mi o loam. cind mi o loam ma enervam rau si simteam ca mi doresc f tare ceva, pe atunci nu stiam exact ce, acum stiu: sa fiu copil in lx si sa invat la scoala limba lxbrgheza (limba pe care parintii n o cunosc ca nu i obliga nimeni) si cind mi o iau sa le zic in lxbrgheza sugi pula fraere ma pis pe tine, in fine, tot ce mi statea pe inima:) revenind, pretenarii de pe bicle aveau toti hanorace cu gluga trasa pe cap era clar ca nu s niste baieti cu care sa te joci. i au povestit scurt ce au marcat azi dupa care tot baiatul de la fereastra a vbit mai mult, cu gesturi largi, de creier din umbra care nu i multumit ca banda lui se rezuma la mici furturi din magazine si o ultraviolenta ocazionala. (sa nu uit sa zic ceva de salinger).

cind din fericire aproape ca mi terminasem berea au venit niste tineri comunisti. acela dintre ei care avea un tricou negru cu karl marx si a dat esarfa putin mai pe umar si a scos o mapa rosie. ceilalti s au aplecat asupra documentelor si au inceput sa vbeasca intre ei. acela cu mapa avea si sireturi rosii la tenesi. erau toti geeks si f extrem de nereusiti fizic - in plina beatitudine, mi am dat seama ca totul e bine, ca e sansa lor de geeks si fete triste cu sunci si ten rau de a si trage un grup de suport so why hate em.

salinger. cred ca si el s ar rasuci si rasuci daca ar vedea ca in recomandarile critice la orice roman de cacat in care se face voce de copil i se pomeneste numele. s ar putea sa am dreptate cind cred ca si din cauza industriei care a tot bagat cu copiii si inocentza sufletului e el usor demonetizat acum. rx citeste „noua povestiri” si mi am adus aminte ca ”pt esme - cu dragoste si abjectie” s ar putea sa fie bucata mea preferata din salinger si mi se pare recent ca e o mare shmekerie sa scrii povestiri, nu romane. povestirile sunt mai stricte, te obliga mai mult, si in povestiri se vede mai limpede, cred, cine poate si cine nu.

”Micuțul, care avea vreo cinci anișori, nu era încă dispus să se așeze. Își trase peste cap și-și lepădă jerseul strîns; apoi, cu expresia împietrită a unui zurbagiu înnăscut, începu să-și agaseze metodic guvernanta, trăgînd și împingînd scaunul de mai multe ori, cu ochii țintă pe figura ei.” (noo pov ed univers buc 97 trad marcel cornis-pop). cel despre care se vbeste este fratele lui esme (nu stiu de ce cred ca si prietenul meu ciprian siulea era la fel cind era copil) care citeva pagini mai tirziu ii zice bietului soldat bancul cu ce i zice un perete altui perete. i l zice de mai multe ori si cind, din greseala, a saptea oara, bietul soldat raspunde la intrebare si fute poanta e un pasaj distrugator:).

in fine, duminica:). peste citeva zile ma duce rx la sonic youth.
gd nite.

No comments:

Post a Comment